• O Poradni
  • Nasz Zespół
  • Uprawnienia
  • Oferta Poradni
  • Propozycje spotkań i zajęć
  • Warto przeczytać
  • Godziny Pracy
  • Druki
  • Kontakt
  • OFERTA PORADNI


    Poradnia realizuje swoje zadania przez prowadzenie działalności :

    I. diagnostycznej
    1.) Prowadzenie badań diagnostycznych dzieci z trudnościami w nauce i zachowaniu.
    2.) Opiniowanie w sprawach :
    - wcześniejszego przyjęcia do szkoły podstawowej oraz odroczenia obowiązku szkolnego
    - pozostawienia ucznia w klasie I-III szkoły podstawowej na drugi rok nauki w tej samej klasie
    - objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej
    - dostosowanie wymagań dydaktycznych do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się
    - zwolnienie ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego
    - udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauczania
    - przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy
    - opiniowanie o udzielanie pomocy w wyborze szkoły i zawodu
    - wydawanie opinii dla wybitnie zdolnych
    3.) Organizowanie zespołu orzekającego w sprawach o :
    - potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi
    - potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim
    -potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub utrudnia uczęszczanie do szkoły
    - wydawanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    4.) Prowadzenie komputerowych badań przesiewowych :
    - mowy programem „ Mówię”
    - wzroku programem „ Widzę”
    - słuchu programem „ Słyszę”
    5.) Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w sprawach orzecznictwa o stopniu niepełnosprawności.

    II. terapeutycznej
    - prowadzenie terapii psychologicznej w celu utrzymania właściwych stosunków dziecka z rówieśnikami, nauczycielami i opiekunami
    - prowadzenie terapii pedagogicznej ( wyrównywanie mikrodeficytów w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; praca z dziećmi dyslektycznymi )
    - prowadzenie terapii logopedycznej dla dzieci z różnymi zaburzeniami mowy

    III. doradczej
    1.) Udzielanie szkołom i innym placówkom konsultacji i innych form pomocy merytorycznej w zakresie działań terapeutycznych.
    2.) Spotkania z rodzicami dzieci przedszkolnych, szkolnych, gimnazjalnych oraz rodzicami dzieci szkół ponadgimnazjalnych.
    3.) Spotkania z młodzieżą w celu wskazywania form i metod pracy nad sobą w konkretnych sytuacjach życiowych.
    4.) Udzielanie indywidualnych porad dzieciom i młodzieży z trudnościami szkolnymi oraz ich rodzicom.
    5.) Poradnictwo zawodowe.

    IV. profilaktycznej
    1.) Udział w organizowaniu przez szkoły spotkań z uczniami, ich rodzicami na temat wyboru zawodu i dalszego kształcenia.
    2.) Indywidualne porady udzielane uczniom i ich rodzicom w zakresie wyboru kształcenia zawodowego.
    3.) Spotkania z młodzieżą na temat agresji.
    4.) Spotkania z młodzieżą, rodzicami i nauczycielami dotyczące profilaktyki uzależnień.